Συχνές Ερωτήσεις
-
Αρμόδια Αρχή Δημόσιων Συμβάσεων
-
Κεντρική Μονάδα Αγορών
-
eProcurement
-
Κεντρική Επιτροπή Αλλαγών και Απαιτήσεων
-
Είναι επιτρεπτή η επικοινωνία με οικονομικούς φορείς πριν από την προκήρυξη ενός διαγωνισμού;
Σύμφωνα με το άρθρο 37 του Ν.73(Ι)/2016, πριν την έναρξη μιας διαδικασίας σύναψης σύμβασης, οι Αναθέτουσες Αρχές/Αναθέτοντες Φορείς μπορούν να διεξάγουν διαβουλεύσεις με την αγορά, προκειμένου να προετοιμάσουν τη διαδικασία σύναψης σύμβασης και να ενημερώσουν τους οικονομικούς φορείς για τα σχέδια και τις απαιτήσεις όσον αφορά τη σύμβαση. Μπορούν να ζητούν ή να δέχονται συμβουλές από ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες, αρχές, οργανωμένα σύνολα ή οικονομικούς φορείς. Οι εν λόγω συμβουλές μπορούν να χρησιμοποιούνται για το σχεδιασμό και τη διεξαγωγή της διαδικασίας, εφόσον δεν έχουν ως αποτέλεσμα τη στρέβλωση του ανταγωνισμού και την παραβίαση των αρχών της ίσης μεταχείρισης, διαφάνειας και της αποφυγής των διακρίσεων.
Οι διαβουλεύσεις με την αγορά μπορούν να πραγματοποιηθούν μόνο πριν από την έναρξη της διαδικασίας για τη σύναψη της αντίστοιχης δημόσιας σύμβασης και χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή από το προσωπικό των Αναθετουσών Αρχών/Αναθέτοντων Φορέων στην τήρηση λεπτών ισορροπιών ώστε να μην τεθεί σε κίνδυνο οποιαδήποτε μελλοντική δραστηριότητα σύναψης δημοσίων συμβάσεων με οποιονδήποτε τρόπο.
-
Ποιες είναι οι προθεσμίες υποβολής για κάθε διαδικασία προσφορών;
Οι ελάχιστες προθεσμίες υποβολής των αιτήσεων συμμετοχής επισυνάπτονται στο Παράρτημα 3 της εγκυκλίου ΓΛ/ΑΔΔΣ 101 στον πιο κάτω σύμδεσμο: https://www.treasury.gov.cy/Treasury/treasurynew.nsf/All/FB8B324E0F19F15AC225841D00234C41/$file/%CE%93%CE%9B_%CE%91%CE%91%CE%94%CE%A3_101_21_12_23.pdf?OpenElement
-
Τι ισχύει όταν η Εκτιμώμενη Αξία είναι ακριβώς στο όριο των κατωτάτων ορίων ή συνοπτικών διαδικασιών ή ορίων για διενέργεια ελέγχων συμβατότητας;
Χρησιμοποιείται πάντα η πιο «αυστηρή» οδός
-
Ποια είναι τα όρια για υποβολή στην Αρμόδια Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΑΑΔΣ) εγγράφων διαγωνισμού που αφορούν συγχρηματοδοτούμενα έργα για έκδοση πιστοποιητικών συμβατότητας?
Για το Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΣΑΑ) και ΘΑλΕΙΑ τα όρια είναι τα εξής:
- Προμήθειες και υπηρεσίες : ≥ €500.000
- Έργα : ≥ €1.000.000
- Προσφυγή στη Διαδικασία Διαπραγμάτευσης : ανεξαρτήτως ποσού
Για τα Ταμεία Εσωτερικών Υποθέσεων τα όρια είναι τα εξής:
- Προμήθειες και υπηρεσίες : ≥ €125.000
- Έργα : ≥ €500.000
- Προσφυγή στη Διαδικασία Διαπραγμάτευσης :
- εφόσον εμπίπτει στα προαναφερόμενα όρια
- εάν ζητηθεί από Αναθέτουσα Αρχή ή Διαχειριστική Αρχή
-
Ποια είδη πιστοποιητικών συμβατότητας εκδίδονται από ΑΑΔΣ;
Η ΑΑΔΣ εκδίδει πιστοποιητικά συμβατότητας για :
- Προκήρυξη και έγγραφα διαγωνισμού
- Ανάθεση Σύμβασης
- Εκ των υστέρων πιστοποίηση
- Χρήση διαδικασίας με διαπραγμάτευση
-
Τι να λάβω υπόψη μου για την επιλογή της διαδικασίας σύναψης δημόσιας σύμβασης;
Μεταξύ άλλων θα πρέπει να λάβω υπόψη :
α. Το ύψος της Εκτιμώμενης Αξίας
β. Την πολυπλοκότητα της σύμβασης
γ. Το εύρος ανταγωνισμού
δ. Εάν αφορά επαναλαμβανόμενη ανάγκη
-
Τι είναι η Συμφωνία Πλαίσιο («ΣΠ»);
Η Συμφωνία Πλαίσιο είναι συμφωνία μεταξύ μιας ή περισσοτέρων αναθετουσών αρχών και ενός ή περισσοτέρων οικονομικών φορέων, η οποία αποσκοπεί στον καθορισμό των όρων που θα διέπουν τις συμβάσεις που πρόκειται να συναφθούν κατά τη διάρκεια συγκεκριμένης περιόδου, ιδίως όσον αφορά τις τιμές και, ενδεχομένως, τις προβλεπόμενες ποσότητες.
Πρόκειται για συμφωνίες που συνάπτονται με οικονομικούς φορείς και στις οποίες διατυπώνονται οι γενικοί όροι και οι προϋποθέσεις βάσει των οποίων είναι δυνατή η σύναψη επιμέρους συμβάσεων (call-offs) καθ’ όλη τη διάρκεια της συμφωνίας με τη διενέργεια μίνι-διαγωνισμών.
-
Πού μπορεί να βρει μια Αναθέτουσα Αρχή τις Συμφωνίες Πλαίσιο που υπάρχουν;
Οι Συμφωνίες Πλαίσιο μπορούν να ανευρεθούν στο Ηλεκτρονικό Σύστημα Σύναψης
Συμβάσεων, e-procurement, στα πεδία:
- «η–Καταλόγοι» και
- «Ηλεκτρονικές Δημόσιες Συμβάσεις»
Μόνο όσοι λειτουργοί έχουν πρόσβαση στο σύστημα (με κωδικούς) μπορούν να τύχουν πλήρης πληροφόρησης π.χ. Ανάλυση προϊόντων, στοιχεία Αναδόχων, τιμές κλπ.
-
Ρόλοι χρηστών από Αναθέτουσα Αρχή
-
Πότε ολοκληρώνεται η Ακύρωση ενός Διαγωνισμού;
Για την Ακύρωση ενός διαγωνισμού, θα πρέπει ο Υπεύθυνος Διαγωνισμού να ακυρώσει το διαγωνισμό από την «Κύρια Πληροφορία Διαγωνισμού». Για να ολοκληρωθεί η ακύρωση θα πρέπει επίσης να ετοιμάσει ΑΜΕΣΑ την «Προκήρυξη Ανάθεσης για την Ακύρωση Διαγωνισμού», Σε αντίθετη περίπτωση, αν ο διαγωνισμός βρίσκεται σε Υποβολή Προσφοράς, τότε θα συνεχίσει να είναι σε εξέλιξη και θα επιτρέπει στους οικονομικούς φορείς να υποβάλουν προσφορά.
-
Δεν έχω λάβει ηλεκτρονικό μήνυμα μετά από την πραγματοποίηση της εγγραφής μου.
Ελέγξετε την ανεπιθύμητη/ενοχλητική αλληλογραφία (junk/spam emails). Βεβαιωθείτε ότι το ηλεκτρονικό σας ταχυδρομείο έχει αρκετό χώρο για λήψη καινούριων μηνυμάτων.
Εάν το πρόβλημα δε λυθεί, πιθανόν να κάνατε λάθος στην πληκτρολόγηση της διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Παρακαλούμε επικοινωνήστε με το κέντρο υποστήριξης στο τηλέφωνο 00357 22605050 επιλογή 2 ή στην ηλεκτρονική διεύθυνση cyepro-helpdesk@eurodyn.com, ή με τον διαχειριστή του οργανισμού σας για να διορθώσει την ηλεκτρονική διεύθυνση στο σύστημα.
-
Ξέχασα το κωδικό πρόσβασης (password)
Επιλέξτε από το αριστερό μενού την επιλογή «Ξεχάσατε τον κωδικό πρόσβασης σας», καταχωρήστε το όνομα χρήστη (username) και οδηγίες θα σταλούν στο ηλεκτρονικό σας ταχυδρομείο.
Αν δεν θυμάστε το όνομα χρήστη σας, επικοινωνήστε με το τηλεφωνικό κέντρο στο +357 22605050 επιλογή 2 ή στείλετε ηλ.μήνυμα στο cyepro-helpdesk@eurodyn.com, ή επικοινωνήστε με τον Διαχειριστή του οργανισμού σας.
-
Ως οικονομικός φορέας πως επιλέγω κωδικούς ενδιαφέροντος CPV;
Οδηγίες δίνονται στην σελίδα 6 του Συνοπτικού Οδηγού Εγγραφής Οικονομικού φορέα, τον οποίο θα βρείτε στην ενότητα «Βοήθεια».
-
Πατώντας το «Εκκίνηση του εργαλείου για την δημιουργία προσφοράς» δεν ανοίγει το εργαλείο
Στην ενότητα «Βοήθεια» θα βρείτε τον «Οδηγό Ετοιμασίας και υποβολής προσφορών από Οικονομικούς φορείς». Ακολουθήστε τις οδηγίες που βρίσκονται στην σελίδα 18 του οδηγού, όπου είναι το Παράρτημα III- Τεχνικά προβλήματα.
-
Πώς μπορώ να συσχετίσω ή να αποσυσχετίσω χρήστες της ετιαρείας μου με κάποιο διαγωνισμό;
Μέσω της επιλογής «Διαχείριση Αυτόματων Ειδοποιήσεων» , κάτω από το το «Προβολή Μενού Διαγωνισμού», ο Διαχειριστής Οικονομικού Φορέα επιλέγει ποιοι εγγεγραμμένοι χρήστες της εταιρείας του θα συσχετιστούν με τον συγκεκριμένο διαγωνισμό, ούτως ώστε να λαμβάνουν όλα τα σχετικά emails τα οποία αποστέλλονται από το Ηλεκτρονικό Σύστημα Σύναψης Συμβάσεων.
-
Δομή Διαγωνισμού - Τύποι κριτηρίων
-
Προσπαθώ να υποβάλω ηλεκτρονικά την προσφορά μου και το μέγεθος του αρχείου υπερβαίνει τον μέγιστο όγκο που δικαιούμαι να υποβάλω. Τι μπορώ να κάνω ;
Σε περίπτωση που τα τεχνικά στοιχεία/φυλλάδια της Προσφοράς, είναι μεγάλα σε όγκο και η ηλεκτρονική υποβολή τους δύναται να δημιουργήσει πρόβλημα, γίνονται δεκτά και σε έντυπη/ηλεκτρονική μορφή ή με τη μορφή συνδέσμου (link) κατόπιν συνεννόησης με την αναθέτουσα Αρχή
-
Η εταιρεία μας έχει έδρα στην Ελλάδα και είναι ανώνυμη εταιρεία .Για την εγγραφή της στο σύστημα ως οικονομικός φορέας τι πρέπει να επιλέξουμε στο πεδίο Τύπος Εταιρείας;
Μπορείτε να επιλέξετε Ιδιωτική Εταιρεία Περιορισμένης Ευθύνης.
-
Πως μπορεί να γίνει Επαναξιολόγηση του Διαγωνισμού από μια Αναθέτουσα Αρχή;
Ο ΥΔ μπορεί να προχωρήσει σε επαναξιολόγηση του διαγωνισμού κατά το στάδιο της "Διαχείρισης της έκθεσης αξιολόγησης ".Στο σημείο αυτό θα πρέπει να απορρίψει την έκθεση αξιολόγησης και ο διαγωνισμός θα επανέλθει σε κατάσταση " Αποσφράγισης Προσφορών’’(όπως περιγράφεται στη σελίδα 8-9 του Συνοπτικού οδηγού Αξιολόγησης Προσφορών και Ανάθεσης Διαγωνισμού).Ακόμη κατά την εργασία" Κατάταξη κατόπιν των ενστάσεων’’ μπορεί ο ΥΔ να επαναξιολογήσει τις προσφορές (όπως περιγράφεται στη σελίδα 12 του Συνοπτικού οδηγού Αξιολόγησης Προσφορών και Ανάθεσης Διαγωνισμού)
-
Είμαι φυσικό πρόσωπο και δεν εχω αριθμό ΦΠΑ ,τι πρέπει να συμπληρώσω στο πεδίο Μοναδικός αριθμός ΦΠΑ;
Αν είστε Φυσικό Πρόσωπο και δεν έχετε αριθμό ΦΠΑ , δηλώστε τον Αριθμό Ταυτότητας σας(όπως περιγράφεται στη σελίδα 4 του Συνοπτικού Οδηγού Εγγραφής Οικονομικού Φορέα ). Σε καμία περίπτωση μην δώσετε γενικές τιμές όπως N/A (Not/Available), Δ/Υ (Δεν/Υπάρχει) κλπ.
-
Η κοινοπραξία δεν έχει αριθμό ΦΠΑ και δεν είναι εγγεγραμμένη στο σύστημα, μπορεί να υποβάλει προσφορά στο σύστημα;
Μπορείτε να υποβάλετε προσφορά ως κοινοπραξία έστω και αν η κοινοπραξία δεν έχει αριθμό ΦΠΑ. Αν η κοινοπραξία δεν είναι εγγεγραμμένη στο σύστημα, μπορεί να υποβάλει την προσφορά της κοινοπραξίας ένα από τα μέλη της που είναι εγγεγραμμένα στο σύστημα.
-
Εκπροσωπώ εταιρεία/φυσικό πρόσωπο, πως μπορώ να εγγραφώ στο σύστημα;
Ακολουθήστε το Συνοπτικό οδηγό Eγγραφής οικονομικού φορέα που επισυνάπτεται και βρίσκεται στην πιο κάτω διεύθυνση: https://www.eprocurement.gov.cy/epps/viewInfo.do?isPopup=true
-
Έχω ολοκληρώσει την εγγραφή μου και έχω λάβει ένα ηλεκτρονικό μήνυμα στο οποίο υπάρχει ένα επισυναπτόμενο αρχείο. Πώς προχωράω;
Κάνετε είσοδο με το όνομα χρήστη(username) και κωδικό πρόσβασης(password) που έχετε ορίσει κατά την εγγραφή σας στο σύστημα και εισάγετε τον κωδικό ενεργοποίησης που έχει σταλεί στο ηλεκτρονικό σας ταχυδρομείο. Παρακαλούμε τυπώστε το επισυναπτόμενο αρχείο, βεβαιωθείτε ότι τα στοιχεία που αναγράφονται είναι σωστά, υπογράψτε και σφραγίστε το έντυπο και στείλτε το είτε στο φαξ 00357 22605051 είτε (αφού το σαρώσετε για να επανέλθει σε ηλεκτρονική μορφή) στην ηλεκτρονική διεύθυνση eprochelpdesk@treasury.gov.cy.
-
Ξέχασα το όνομα χρήστη(username)
Επικοινωνήστε στο τηλεφωνικό κέντρο +357 22605050 επιλογή 2 ή στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο cyepro-helpdesk@eurodyn.com), ή με το διαχειριστή του οργανισμού σας.
-
Εκπροσωπώ μια Αναθέτουσα Αρχή και θέλω να προχωρήσω σε εγγραφή.
Παρακαλούμε, επικοινωνήστε με το κέντρο υποστήριξης στο τηλέφωνο 00357 22605050 ή στην ηλεκτρονική διεύθυνση eprochelpdesk@treasury.gov.cy.
-
Πώς μπορώ να ενημερωθώ για τον τρόπο λειτουργίας του συστήματος;
Παρακαλούμε, επικοινωνήστε με το κέντρο υποστήριξης στο τηλέφωνο 00357 22605050 ή στην ηλεκτρονική διεύθυνση eprochelpdesk@treasury.gov.cy.
-
Που μπορώ να βρω τις Συμφωνίες πλαίσιο που είναι σε ισχύ;
Ανατρέξετε στην ενότητα Ηλεκτρονικές δημόσιες Συμβάσεις για να βρείτε όλες τις τρέχουσες Συμφωνίες Πλαίσιο
-
Πώς υποβάλλονται τα θέματα στην ΚΕΑΑ;
Τα θέματα υποβάλλονται μέσω του διαδικτυακού χώρου «η-Συνεργασία» και στις περιπτώσεις όπου οι Αναθέτουσες Αρχές δεν έχουν πρόσβαση στο «η-Συνεργασία» τα αιτήματα υποβάλλονται με ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στο keaa@treasury.gov.cy μέχρι την Παρασκευή η ώρα 11:00π.μ για να συμπεριληφθούν στην επόμενη Ημερήσια Διάταξη της Επιτροπής.
Διευκρινίζεται ότι ταυτόχρονα με την ηλεκτρονική υποβολή του αιτήματος θα πρέπει να αποστέλλεται στην Γραμματεία της ΚΕΑΑ το πρωτότυπο και ένα αντίγραφο.