
Το Γενικό Λογιστήριο της Δημοκρατίας πραγματοποίησε την Τετάρτη, 19 Νοεμβρίου 2025, στο Δημοτικό Θέατρο Λευκωσίας, ενημερωτική ημερίδα με θέμα τις πρόσφατες τροποποιήσεις του νομοθετικού πλαισίου και τη ψηφιακή μεταρρύθμιση που προωθείται στον τομέα των Δημόσιων Συμβάσεων, με ειδική έμφαση στην πρόληψη φαινομένων διαφθοράς και στους μηχανισμούς ενίσχυσης της ακεραιότητας στη δημόσια διοίκηση.
Η ημερίδα, ως καθιερωμένη δράση της Αρμόδιας Αρχής Δημόσιων Συμβάσεων, εντάσσεται στη συνολική προσπάθεια για διαρκή ενημέρωση των λειτουργών-πυρήνων Δημόσιων Συμβάσεων, με στόχο την καλλιέργεια κουλτούρας επαγγελματισμού και την ενίσχυση της αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας, στον τομέα των δημόσιων συμβάσεων.
Την ημερίδα χαιρέτισε ο Γενικός Λογιστής της Δημοκρατίας κ. Ανδρέας Αντωνιάδης, ο οποίος υπογράμμισε τη σημασία της συνεχούς εκπαίδευσης και της αξιοποίησης των ψηφιακών δυνατοτήτων του Κράτους για τη βελτίωση της αποδοτικότητας και της διαφάνειας στις διαδικασίες ανάθεσης. Ο Γενικός Λογιστής τόνισε ότι «η επαγγελματική επάρκεια, η ακεραιότητα και η διαφάνεια είναι θεμελιώδεις προϋποθέσεις για τη χρηστή διαχείριση των δημόσιων πόρων και την εμπιστοσύνη των πολιτών προς το Κράτος».
Με την παρέμβασή της, η κα Έλενα Πατέρα, μέλος της Ανεξάρτητης Αρχής κατά της Διαφθοράς, ανέπτυξε το θέμα «Διαφθορά και Δημόσιες Συμβάσεις: Προκλήσεις και Μηχανισμοί Πρόληψης», αναδεικνύοντας τη σημασία της νομοθεσίας για διαφάνεια στη λήψη αποφάσεων από δημόσιους αξιωματούχους, με την παρουσίαση των προνοιών της νομοθεσίας που ρυθμίζει τη λειτουργία λομπιστών, ενώ ακολούθησε μια παραγωγική συζήτηση με τα μέλη της Αρχής.
Στη συνέχεια τη σκυτάλη ανέλαβαν οι λειτουργοί της Διεύθυνσης Δημόσιων Συμβάσεων του Γενικού Λογιστηρίου της Δημοκρατίας οι οποίοι ανέλυσαν τις βασικές αλλαγές που έχουν επέλθει κατά το τελευταίο έτος στο νομοθετικό και κανονιστικό πλαίσιο, καθώς και τα απορρέοντα από τις αποφάσεις της Αναθεωρητικής Αρχής Προσφορών και των Ευρωπαϊκών και Εθνικών Δικαστηρίων. Ιδιαίτερα θετική εντύπωση προκάλεσαν στους συμμετέχοντες, τα νέα ψηφιακά εργαλεία που προωθούνται με στόχο την αυτοματοποίηση και αναβάθμιση των διαδικασιών σε θέματα δημόσιων συμβάσεων, τα οποία επίσης παρουσιάστηκαν από τη Διεύθυνση Δημόσιων Συμβάσεων.
Στην εκδήλωση συμμετείχαν πέραν των 800 λειτουργών, από Υπουργεία/Υφυπουργεία, Τμήματα, Υπηρεσίες, Ανεξάρτητες Αρχές/Γραφεία, Αρχές Τοπικής Αυτοδιοίκησης και Οργανισμούς Δημόσιου Δικαίου, οι οποίοι συμμετείχαν ενεργά στη γόνιμη συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων που εκτεινόταν καθ’ όλη τη διάρκεια της ημερίδας.